Ističe rok: Jeste li izradili Pravilnik o zaštiti na radu?
U Federaciji Bosne i Hercegovine je dana 07.11.2020. godine, stupio na snagu Zakon o zaštiti na radu.
Jedna od obaveza poslodavaca je bila je i izrada internog Pravilnika o zaštiti na radu, te donošenje Akta o procjeni rizika.
Krajnji rok za njihovu izradu je bio godinu dana od stupanja zakona na snagu, što znači da kompanije imaju vremena do 8.11.2021. godine da iste izrade.
“Cilj akta je da se smanje rizici i profesionalna oboljenja pa će svaki poslodavac biti dužan donijeti jedan ovakav akt u kojem će procjenjivati da li i koliko određeno radno mjesto može izazvati takve povrede i profesionalna oboljenja”, pojasnila je ranije za akta.ba Arnela Muhotić, pravni savjetnik za radno pravo i zaštitu na radu u Revicon-u.
Na snovu ovog akta poslodavac je dužan da donese interni pravilnik o zaštiti na radu. Ovaj akt treba da sadrži sve odredbe koje sadrži i sam Zakon o zaštiti na radu.
S tim u vezi, Federalno ministarstvo rada i socijalne politike dalo je preporuke, o usklađivanju općih akata poslodavca sa odredbama Zakona o zaštiti na radu i donošenje internog akta o zaštiti na radu.
“S obzirom da je rok od godinu dana od dana stupanja na snagu Zakona o zaštiti na radu utvrđen samo u odnosu na obavezu usklađivanja općih akata, te da se navedeni rok ne primjenjuje kada je u pitanju provođenje postupka procjene rizika, smatramo da bi poslodavci koji imaju opće akte donesene u skladu sa prethodno važećim Zakonom o zaštiti na radu, mogli izvršiti obavezu iz člana 87. navedenog zakona, na način da će isti uskladiti sa institutima koji ne podrazumijevaju prethodno provođenje procjene rizika, odnosno donošenje odgovarajućih podzakonskih akata”, navode iz ministarstva.
Kada su u pitanju poslodavci koji su osnovani nakon stupanja na nagu Zakona o zaštiti na radu, te koji nemaju opće akte donesene u skladu sa prethodno važećim Zakonom o zaštiti na radu, u ministarstvu smatraju da i navedeni poslodavci mogu postupiti na sličan način,
“Pitanja od značaja za sigurnost i zdravlje na radu urediti internim aktom u skladu sa važećim propisima, što se posebno odnosi na naprijed navedene institute koji ne podrazumijevaju prethodno provođenje procjene rizika, odnosno donošenje odgovarajućih podzakonskih akata”, dodaju.
Kako smo saznali od ovlaštenih kompanija cijena izrade internog pravilnika se kreće od 500 do 1.500 KM, što zavisi broja radnika, veličine kompanije, industrije, jer kako kažu, nije isto raditi pravilnik za računovostveni servis i neku veliku industriju.
Napominju da je izrada Akta o procjeni rizika je puno složeniji, kompleksniji i ozbiljniji posao i ako se on ne odradi kako treba, onda interni akt nema svoju svrhu i postaje nebitan.
Što se tiče obavljanja postupka procjene rizika, ističu da je poslodavac, u skladu sa Zakonom o zaštiti na radu i Pravilima o procjeni rizika dužan izvršiti procjenu rizika za svako radno mjesto i mjesto rada u radnoj okolini.
Podsjetimo, najveća prednost novog Zakona je njegov „proaktivni pristup“ kroz upravljanje rizicima (identifikacija opasnosti, ocjena rizika, upravljanje rizicima), gdje se po prvi put u zakon o zaštiti na radu FBiH uvodi proces upravljanja rizicima, koji se u EU zakonodavstvu koristi već dugi niz godina.
S.B.
Izvor: /www.akta.ba/ 18.10.2021.